Anime Review: Inu x Boku SS

Inu x Boku SS (anime Review)

Ririchiyo Shirakiin is opgegroeid in een prestigieuze yokai familie en heeft altijd alles gehad wat haar hartje begeerde. Behalve veel sociaal contact, en dat is maar al te duidelijk! Want doordat ze extreem beschermd is opgeroeid zijn haar sociale vaardigheden niet direct optimaal te noemen. Ze is vaak kortaf, bruusk en soms ronduit onbeschoft tegen anderen. Om daar verandering in te brengen besluit ze uit huis te gaan en neemt ze haar intrek in Maison de Ayakashi. Een speciaal appartementencomplex. Niet zomaar een complex, maar het thuis van diverse bijzondere mensen. Ze zijn allemaal half mens/half yokai!

Met lijfwacht

Ririchiyo mag op één voorwaarde haar intrek nemen, als ze een speciale lijfwacht van de geheime dienst over zich laat waken. Schoorvoetend gaat ze akkoord en al snel staat de knappe, maar stille Soushi Miketsukami voor haar neus. Al snel wordt duidelijk dat Soushi zelf ook wat issues heeft. Zo is hij extreem aanhankelijk en bijna griezelig onderdanig. Als dat maar goed gaat!

Bewoners

Ook de overige bewoners van de Ayakashi Kan hebben grote persoonlijkheden en nog grotere eigenaardigheden. Dit zorgt maar al te vaak voor ongemakkelijk of bizarre situaties. Deze zijn de grootste drijfveer van de serie, en eerlijk gezegd is het afhankelijk van de aflevering of het werkt of niet. Inu x Boku SS weet over het algemeen deze dagelijkse gebeurtenissen op een grappige manier neer te zetten. Mede dankzij de veelzijdige en random personages die je allemaal voorgeschoteld krijgt.

Episodisch

Inu x Boku SS is het type anime waar je echt van houdt, of helemaal niets vindt. Het is een over-the-top anime romance met heel veel humor die sterk leunt op uitvergrootte stereotypen. Er is niet echt één overkappende verhaallijn, maar de serie volgt een episodische opzet waarbij elke aflevering draait om de interacties tussen Ririchiyo en haar omgeving. In het bijzonder met haar bodyguard. Want ze heeft haar handen behoorlijk vol aan haar extreem loyale beschermer!

Makkelijk verteerbaar

Inu x Boku SS weet echter nooit echt te verrassen. Niet alleen in het verhaal of de personages blijft alles vrij oppervlakkig en is er maar weinig ontwikkeling te bekennen. Ook de animatie en soundtrack doen niets bijzonders. Het is simpelweg degelijk, maar niets waar je echt met verwondering naar kijkt. Toch heb ik genoten van de serie. Het was een lekker makkelijk verteerbaar showtje voor tussendoor.

Dit artikel – Anime Review: Inu x Boku SS – verscheen voor het eerst op 10 december 2013 en is voor het laatst geüpdatet op 10 december 2018.