Anime Review: Keijo!!!!!!!!

Anime Review: Keijo!!!!!!!!

Genre: Sports, Ecchi, Shounen

Aired: 6 oktober, 2016

Keijo!!!!!!!! is eigenlijk de verrassing van dit seizoen voor mij. Het is een belachelijke serie maar dan in de meest positieve zin van het woord! Want ondanks het vrij idiote concept is het een hele degelijke anime met een goed verhaal, leuke personages, en uiteraard een flinke dosis humor en fanservice. Heel, heel erg veel fanservice!

In Keijo draait alles om de gelijknamige “sport” waarbij meiden elkaar van kleine platformpjes het water in moeten zien te krijgen. Ze mogen hier echter alleen hun borsten en billen voor gebruiken! Niet alleen is de sport razend populair onder dirty-minded mensen maar ook onder gokkers die grof geld inzetten op de dames. Genoeg reden voor de 17-jarige student Kaminashi Nozomi om mee te doen, ze heeft het geld namelijk hard nodig om op de universiteit te komen!

keijo

Zoals wellicht te verwachten komt er een hoop vrouwelijk schoon naar voren in deze serie en is de hoeveelheid fanservice gigantisch. Sterker nog de hele serie lijkt puur en alleen te bestaan om fanservice te laten zien. Nu weten jullie wellicht dat ik het hier meestal niet zo op heb, niet omdat ik het niet leuk vind, maar vaak omdat het zo misplaatst wordt gebruikt. Bij Keijo is hier geen sprake van. Uiteraard omdat je het hier verwacht en het er ook wel bij hoort maar omdat ze er slim gebruik van hebben gemaakt. Het is niet constant maar een parade van fanservice maar gewoon aanwezig op de momenten dat het “hoort” en vaak gecombineerd met een flinke dosis humor.

Daarbij zijn de “gevechten” ook nog eens goed. Natuurlijk, ze vechten met hun kont en boobies, een idioot concept. Maar het concept wordt goed neergezet. Er is echt nagedacht over de gevechten, de “aanvallen”, en de animaties die erbij komen kijken. Het is geen hoogstandje van artistiek talent maar we hebben de afgelopen tijd een hoop anime voorbij zien komen waarvan de animatie dramatisch was, Keijo heeft echter de gehele serie door hele nette visuals neergezet. Ook de moeite waard om te vernoemen is de muziek, die vaak goed gekozen werd en gewoon erg tof was (op her en der een misser na).

horriblesubs-keijo-01-720p-mkv_snapshot_15-39_2016-10-16_22-03-46-640x360

zcqx6pb

Online zijn er genoeg negatieve reviews te vinden over deze serie, vooral van mensen die niet wisten wat voor soort serie het was en een “normale” sport-anime dachten te zien. Keijo is echter verre van normaal maar het concept van deze bizarre watersport en alle fanservice die er bij hoort is goed neergezet. Je moet je er echter wel even mentaal op voorbereiden en geheel vrouw vriendelijk is het allemaal niet, maar stiekem allemaal wel erg grappig. Ik heb dan ook meer genoten van deze serie dan ik eigenlijk wil toegeven.

Anime Review: Keijo!!!!!!!!
7.8 Ons cijfer
Jullie cijfer 7.1 (2 votes)