Anime Review: Kiss him, not me! (Watashi ga Motete Dousunda)

Anime Review: Kiss him, not me!

Genre: Harem, Comedy, Romance, School, Shoujo

Aired: 7 oktober, 2016

Kae Serinuma heeft maar één grote liefde in haar leven: Boys Love. Of het nou om manga, anime, games, of tv gaat, als het maar BL is dan staat ze er bij te kwijlen. Dit weet ze echter maar al te goed te verbergen van de buitenwereld. Ook op school weet niemand van haar grote passie af. Sterker nog ze is een beetje een buitenbeentje en de jongens hebben geen oog voor haar omdat ze nogal aan de maat is… Dat vindt ze echter helemaal niet erg want hierdoor kan ze ongegeneerd haar mannelijk klasgenoten bewonderen en in gedachten fantaseren over ze alsof ze in een BL-verhaal zitten.

Dit verandert echter drastisch wanneer haar favoriete personage komt te overlijden. Gechoqueerd en vol verdriet sluit ze zichzelf dagenlang  op in haar kamer. Wanneer ze plots weer naar buitenkomt is ze super slank en een echte schoonheid geworden! Op school weet niemand wat ze zien en plots kan Kae haar mannelijke klasgenoten niet meer van een afstandje bewonderen maar doen ze er alles aan haar hart te veroveren.

Een hele opgave want het enige waar Kae aan kan denken is dat de mannen onderling een hartstochtelijke romance hebben in plaats van met haar!

OrUEoCO

o85bfm

XDVOXKxEerlijk, het plot is een beetje vreemd en heel veel inhoud zit er niet aan. Ook op het hele dik naar dun = plotseling populair verhaal valt voldoende op aan te merken maar toch wil ik dat buiten beschouwing laten. Gewoon omdat dit naar mijn idee slecht een kleinigheidje is om het verhaal op gang te brengen. En wat is dat verhaal? Een lekker luchtige komedie over een meisje met een veel te actieve fantasie en een passie die elke otaku wel aan zal spreken.

Het is dan ook meteen een serie die lang niet iedereen zal kunnen vermaken want deze is duidelijk gericht op een bepaalde dolgroep: otaku meiden, en liefhebbers van BL. Maar zelfs als je geen echte otaku bent of, net als ik niet zozeer een fan van BL kun je nog genieten van deze serie. Hij is namelijk erg mooi vormgegeven, en alle personages zijn gewoon aandoenlijk. De serie moet het echter vooral hebben van de humor en die komt hier goed uit de verf. Soms slaan ze een stukje de plank mis of vervallen ze iets teveel in clichés maar over het algemeen is het een goed gebalanceerde serie.

Want ondanks dat er veel clichés inzitten, zowel qua personages, als de settings (zo komt er zoals gebruikelijk een strand-, vuurwerk-, en schoolfestival episode voorbij) zijn ze wel sterk neergezet en alsnog goed uitgedacht. Er is weinig “afraffel” werk te vinden en je kunt dan ook volop genieten van deze slice-of-life romcom.

A18135-3297764585.1465839044

JIdoSMU

Al met al is ‘Kiss Him, Not Me’ echt geen hoogstandje maar heb ik me er kostelijk mee vermaakt. Simpelweg omdat de hoofdpersoon een heerlijke BL-otaku is en ik me maar al te vaak in haar kan verplaatsen (ook al heb ik niet zoveel met BL). Zelfs het feit dat er veel cliché personages inzitten was in dit geval niet storend. Mede omdat de humor gewoon sterk is.

Anime Review: Kiss him, not me!
7.3 Ons cijfer
Jullie cijfer 7.8 (1 vote)