Anime Review: Monster Musume No Iru Nichijou

Anime review: Monster Musume No Iru Nichijou

Episodes: Nog onbekend

Genre: Comedy, Ecchi, Fantasy, Harem, Romance, Seinen

Aired: 8 juli, 2015

Monster Musume No Iru Nichijou is één van de nieuwe anime series deze zomer en een rasechte ecchi harem met heel veel vrouwelijk schoon en humor. Maar dan wel net even iets anders want de dames in deze serie zijn voornamelijk…. Monsters!

Ze bestaan echt en ze willen niets liever dan ons daten! 3 jaar geleden leerde de wereld dat harpies, centaurs, catgirls en allerlei andere soorten wezens niet slechts fictie zijn, maar van vlees en bloed (en veren, klauwen, schubben en tanden)! Dankzij de “Culturele Uitwisseling Tussen Soorten-Act”, doen deze ooit mythische wezens hun best om zich te mengen in de maatschappij.

Wanneer Kurusu Kimihito ineens als “vrijwilliger” in dit overheidsplan wordt gezet, wordt zijn wereld op zijn kop gezet. De Lamia Miia, een wezen met het bovenlijf van een vrouw en het onderlijf van een slang, wordt bij Kurusu in huis gezet en het is aan hem de taak om er voor te zorgen dat Miia integreerd in de samenleving. Maar Miia is ongelovelijk sexy en windt er geen doekjes om dat ze Kurushu wel ziet zitten… Maar het verbod op interspecies breeding is ontzettend strict en het wordt nog erger wanneer een Centaur girl en een flirterige harpy tevens bij hem intrekken.

Afbeelding via ZeroChan.

Afbeelding via ZeroChan.

Wie de manga heeft gelezen weet al wat we kunnen verwachten bij Monster Musume… SUPER CUTE MONSTER GIRLS en een boel ecchi! Kurusu heeft het als hoofdpersoon maar zwaar te verduren en al helemaal sinds hij nou niet echt de allersterkste ruggengraat heeft die we hebben gezien (en dat heb je wel nodig met een Lamia die nogal van intense knuffels houdt).

Niet alleen zijn de monster girls erg schattig, ze zijn ook nog eens ontzettend recht voor z’n raap en hebben er geen enkele moeite mee om aan Kurusu te laten weten dat ze wel wat meer willen dan alleen huisgenoten zijn. Onderling heerst er dan ook flink wat rivaliteit, waardoor het vaak nogal een drukke bende is in huis. Om het compleet te maken zit er bij de supervisor voor deze gekke foster familie ook een klein steekje los en kan Kurusu weinig tot geen hulp verwachten.

unnamed

Tot nu toe is er nog slechts één uitzending geweest maar zoals het er nu naar uitziet lijkt deze serie, ondanks de in-your-face boobs, niet alleen maar over ecchi te gaan. Uiteraard kunnen we de ecchi maar al te goed waarderen en zijn de monster designs uitermate cute, maar gelukkig gaat de serie wel iets verder! Zo is er goed nagedacht over de humor en is de onderlinge relatie tussen de personages goed in elkaar gezet.

Van de echte diepgang en een goed doordachte storyline lijkt deze anime het niet te moeten hebben. Maar natuurlijk kan je verwachten dat er een hoop dolle momenten en humorstukken inzitten met een thema als dit, en buiten alle rivaliteit om gaan de diverse meiden ook erg leuk met elkaar om. Er zitten zelfs de nodige lieve momenten in die de serie nét dat beetje extra meegeven.

Hopelijk zet dit zich ook door naar de komende afleveringen en hebben we weer een nieuwe serie om aan ons favorieten lijstje toe te voegen!

7.3 Ons cijfer
Jullie cijfer 7.5 (1 vote)