Screenshot uit de anime Owari no Seraph. Anime Review.

Owari no Seraph (Anime Review)

Als op een dag mensen beginnen neer te vallen, duurt het niet lang voor de hele wereld in puin ligt. Tussen dit puin zijn de vampieren druk bezig met het verzamelen van de overgebleven bevolking, namelijk alle kinderen onder de 13 jaar. Yuuichiro en Mikaela, de oudste van het Hyakuya weeshuis wordt samen met alle andere kinderen ondergebracht in een speciale stad en als bloedbank gebruikt voor de vampieren. En terwijl Yuuichiro het liefst alle vampieren ter plekke zou willen afmaken is Mikaela van plan om gewillig mee te werken, gunsten te verdienen en zo een weg naar de vrijheid te vinden.

Dit plan loopt echter helemaal verkeerd af en Yuuichiro blijft alleen over. Hij weet te ontsnappen maar belandt in een wereld die nog vreemder is dan hij had kunnen vermoeden. Vastbesloten wraak te nemen sluit hij zich aan bij een groep mensen die tegen alle verwachtingen in het overleefd hebben en met krachtige wapens de strijd aan gaan met de vampiers.

Geen lieflijke vampiers

Owari no Seraph begint gelijk met een knal, de ernst en overmacht van de vampieren zit er vanaf het begin goed in, en je kunt dan ook niet anders dan met een gevoel van afschuw kijken naar het lot van de overgebleven kinderen. Fijn is het dan ook om de dappere Yuuichiro te zien die vastberaden is om te slagen in zijn droom! Ook dit is echter zeker geen sprookje en Yuuichiro krijgt het zwaar..

Meeslepend

Hoewel de anime soms een beetje een voorspelbaar verloop heeft, worden er langzaam maar zeker steeds meer hints gelegd en blijkt Yuuichiro misschien toch nog een andere rol te spelen in het verhaal! Dit komt nog verder naar voren in het tweede seizoen maar we zullen nog niet teveel verklappen! Los gezien daarvan is de setting van de serie ontzettend goed gedaan; tussen alle sloppenwijken, verwoeste gebouwen en semi-normale dagen ontstaan er strijdfronten die onvermijdelijk met elkaar in contact zullen komen, en zit je dan ook regelmatig op het puntje van je stoel. Vooral de mooie animaties, omgevingen, en artwork in het algemeen dragen sterk bij aan de algehele sfeer die in de anime wordt neergezet.

Afbeelding via
Afbeelding via OtaNews.

Maar zelfs in alle chaos en verwoesting weet deze anime er nog wel de nodige luchtigheid in te brengen door middel van een mengeling van karakters. Het is dan ook geen typische shonen serie waarbij de almachtige hoofdpersoon alles alleen doet, nee de andere personages spelen wel degelijk zeer belangrijke rollen en zijn dan ook echt een team, ondanks dat Yuuichiro zelf meerdere obstakels moet zien te overkomen, van persoonlijke lessen tot vervelende superiors.

Aanrader

Daarnaast is het ook tof om te zien dat er wat meer vampiers zichtbaar worden in anime, en dan al helemaal vampiers zoals deze. Ze zijn wellicht iets “te mooi” voor de verschrikkelijke dingen die ze doen, maar dat maakt het wel plezieriger om naar ze te kijken. Verwacht echter geen Twilight vampieren, deze variant wil je echt niet tegenkomen in een donker steegje, of eigenlijk helemaal niet zoals je wel zult zien!

Owari no Seraph is dan ook zeker niet saai te noemen, ondanks dat het niet sprankelt van de originaliteit. Daarbij is het absoluut een goed geanimeerde en leuke anime om te kijken. Zeker als je  van vampier-series, heethoofdige hoofdpersonen, en een dramatische setting houdt mag je deze serie niet missen!