Cosplay Materiaal Kopen in Nederland, België (en online)

Wanneer je net begint met cosplayen, maar ook als ervaren cosplayer kan het nog wel eens lastig zijn om het juiste cosplay materiaal te vinden. Om jullie hierbij een beetje te helpen heb ik een lijst gemaakt van plekken waar je cosplay materialen kunt kopen.

Onderstaande lijst is nog lang geen compleet overzicht dus voeg hier gerust nog aan toe!  Hopelijk maakt deze lijst met cosplay materiaal het in elk geval al wel iets makkelijker 🙂 En ben je op zoek naar iets specifieks? Laat het weten en wie weet kunnen we elkaar hiermee helpen ^^

Tenslotte…. Meer over cosplay vind je op ALLES OVER COSPLAY! Dé informatie-hub voor alles op het gebied van cosplay met het laatste conventie nieuws, een uitgebreidere kalender met evenementen, nog meer adressen om je cosplay materiaal te kopen, vele tutorials en nog veel meer! Dus neem er snel een kijkje!

Ontwerp zonder titel

 

 

Thermoplastics (zoals worbla etc.)

 

Foam (EVA, Craft, Isolatie etc.)

 

Rubber, Casting, Mold Making etc.

 

Stof

 

Fournituren

 

Patronen

 

Overige (zoals, lijm, glitter, verf, gemstones, veren etc)

 

Schmink & Special Make-up effecten

 

Lenzen

 

Pruiken

 

 Kant-en-klare Cosplays

 

Waar shop jij?

Hopelijk kun je met deze lijst alles vinden wat je zoekt maar zoals aan het begin al genoemd is deze lijst nog lang niet compleet! Dus heb jij nog een goed en betrouwbaar adres? Geef het dan hier door!

 

Ontwerp zonder titel

Joyce is de oprichtster van The Sushi Times en is een social media verslaafde Japan lover die met veel passie over alles schrijft wat maar met Japan te maken heeft. Daarnaast is ze gek op cosplay, anime, Pokémon, games, en alles wat kawaii is.

19 Comments

  1. Francis

    december 15, 2014 at 3:44 pm

    heeft iemand misschien een goede tip voor silicone tbv het maken van maskers? of een link naar een handleiding? lijkt mij erg gaaf om zelf maskers te maken…
    Bedankt vast,

    Francis

    • TheSushiTimes

      december 15, 2014 at 4:18 pm

      Hoi Francis,

      Zelf weten we daar jammer genoeg (nog) niet zoveel vanaf. Wellicht kun je het eens proberen bij één van de leveranciers die hierboven staan?

  2. Mally

    december 19, 2014 at 2:03 pm

    Ik zou graag voor mijn 2de anime conventie (dit jaar was de eerste keer en ik had nog niet veel over cosplay gehoord) Pikachu willen cosplayen, maar waar begin ik mee ? Het zou mijn eerste cosplay worden dus het liefst niet al te moeilijk 🙂 !

    • TheSushiTimes

      december 21, 2014 at 1:22 pm

      Heb je al nagedacht wat voor soort pikachu cosplay je zou willen doen? Er zijn namelijk erg veel mogelijkheden. Het beste kun je daarom eerst eens op internet kijken naar dingen die je mooi vindt en vanaf daar gaan nadenken hoe je het zou moeten maken 🙂

  3. Hanneke

    december 22, 2014 at 2:51 pm

    hoi. Ik ga dit jaar voor het eerst aan cosplay doen en wil graag hiccup zijn (vrouwlijke versie). Maar nou heb ik al veel tutorials gezien en ik dacht eraan om voor het bovenstuk en de helm schuim te gebruiken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk wat voor schuim ik nodig heb. Daarnaast heb ik een vrij klein budget. Is de site schuimrubberbetaalbaar hier geschikt voor? En wat voor soort schuim heb ik dan eigenlijk nodig, Er staan daar allemaal soorten met sr of hg.

    • TheSushiTimes

      december 22, 2014 at 5:43 pm

      Hoi Hanneke,

      Hiervoor kun je het beste contact opnemen met de leveranciers zelf. Zij weten precies welke materialen ze verkopen en welke waarvoor het beste te gebruiken zijn 🙂

  4. Marchel

    april 13, 2015 at 4:55 pm

    Zou je mij kunnen vertelen waar een volledig wolven pak zou kunnen aanschaffen

    • TheSushiTimes

      april 13, 2015 at 5:28 pm

      Hoi Marchel,

      Jammer genoeg weet ik niet waar je een volledig wolven pak kunt komen. Ligt er natuurlijk ook aan wat je precies bedoelt. Maar wellicht dat één van de sites in het artikel je verder kunnen helpen?

      Mocht het daar niet lukken kun je eventueel ook op facebook kijken. Daar zijn verschillende cosplay groepen die ook altijd bereid zijn te helpen 🙂

      Succes met je zoektocht!

      • Marchel

        april 13, 2015 at 6:05 pm

        Top bedankt voor de info leuke pagina trouwens
        🙂

        • TheSushiTimes

          april 14, 2015 at 8:38 am

          Graag gedaan!
          En bedankt 😀

  5. Melina Julia Van Riett

    mei 8, 2015 at 7:16 pm

    Ik heb dringend een cosplay school girl outfit nodig, en niet te maken met een bepaalde anime zeg maar, ook al zou ik als er echt geen andere optie is, zou ik dan toch eentje nemen die te maken heeft met een anime, maar dus het liefst niet wat ik wil geen ruzie krijgen met een otaku.

    • TheSushiTimes

      mei 9, 2015 at 8:39 pm

      Hoi Melina, ik zou niet weten waarom je dan ruzie gaat krijgen met een otaku 🙂 Maar waarvoor en wanneer heb je hem nodig? Via sites zoals ebay heb je veel keuze maar levering is vaak wat trager. Je kunt het ook proberen binnen één van de cosplay facebook groepen zoals CosplayNL of Cosplay! Verkoop&Verhuur. ^^

  6. Ryan

    juni 15, 2015 at 3:43 am

    Hey ik ben vrij nieuw bij deze cosplayen en wil graag een keertje het uitproberen erg fijn dat ik deze lijst gevonden heb um zijn dit online winkels of een winkel die ergens staat want ik kan nog niet echt online betalen en mijn budget is vrij klein en ik woon in Amsterdam en weet iemand toevallig een anderen post ergens in het Nederlands voor cosplay voor beginners? Alvast bedankt!

    • TheSushiTimes

      juni 15, 2015 at 8:33 am

      Hoi Ryan. Over het algemeen zijn dit online winkels. Afhankelijk van wat je nodig hebt kun je een hoop ook in je buurt vinden. Zo heb je in Amsterdam de Albert Cuyp Markt waar je enorm veel stoffen en toebehoren kunt vinden. In hobby winkels kun je vaak verf en foam vinden en ga zo maar door. Het enige wat je meestal niet in een normale winkel kan kopen is worbla en ander thermoplastisch materiaal wat gebruikt wordt op bijvoorbeeld armor of props te maken. Wellicht dat je ouders of iemand anders de online betaling voor je wil doen? 🙂

  7. Melanie Frenay

    maart 7, 2016 at 11:10 pm

    hallo,

    ik krijg voor mijn gestelde datum mijn cosplay niet af, maar omdat ik toch heel graag een beetje verkleed naar FACTS Gent wil gaan de 3de april, ben ik opzoek naar een witte spandex pakje liefst waar mijn hoofd gewoon helemaal open is. ik heb niet zo een groot budget dus liefst niet al te duur. graag een site van Europa want de levertijd mag echt niet te lang bedragen.

    hopelijk kan iemand helpen.

    bedankt alvast !

    • Joyce

      maart 8, 2016 at 8:26 am

      Hi Melanie! Ik denk dat je hiervoor beter even kunt kijken bij https://www.facebook.com/groups/CosplayNL/ 🙂 Je kunt daar een oproepje plaatsen en vaak heb je dan binnen no-time al een paar prima plekken om te kijken. Ik weet overigens niet precies wat voor spandex pakje je bedoelt? Als je een soort ballet en/of turnpakje bedoelt kun je uiteraard kijken op sites die dat soort sportkleding verkopen. Ben je meer op zoek naar van die body- en/of catsuits dan zijn verkleedwinkels wellicht beter. Succes in elk geval 😀

  8. Sogeking

    juli 18, 2016 at 12:47 am

    Hello,

    ik heb dringend een wig nodig voor een cosplay voor abunai, en omdat je vaak een wig krijgt geleverd die je nog helemaal zelf moet stylen/aanpassen , ben ik op zoek naar een goeie wigcommision die niet al te duur is en het snel af kan krijgen.

    iemand een idee ??

    • Joyce

      juli 18, 2016 at 8:51 am

      Hi!

      Voor commissies e.d. kun je het beste even kijken in een facebook groep zoals Cosplay NL 🙂

      Groetjes,

      Joyce

Laat ons horen wat je te zeggen hebt! :D