ANIME REVIEW: KAKEGURUI: COMPULSIVE GAMBLER

11 Anime voor de zomer van 2017

De zomer is bij uitstek een lekker moment om flink anime te bingen! De lange zomervakantie biedt meer dan voldoende tijd om van je favoriete series te genieten, of je nou met een badlaken op het strand ligt, een ligbedje op een cruise, of juist binnen op de bank met een ventilator wilt hangen. Anime kan altijd!

En deze zomer kun je je lol weer op want naast een aantal nieuwe seizoenen van al bestaande knallers zoals Boku no Hero Academia, New Game, Owarimonogatari, en Fate, zien we deze zomer met name heel veel nieuwe series. Aangezien kiezen moeilijk is hebben wij vast onze aanraders voor je op een rijtje gezet.

Dit zijn alle series waar wij het meeste van verwachten of het meest nieuwsgierig naar zijn. Naar welke anime kijken jullie het meeste uit? Laat het weten in de comments!

Kakegurui

賭ケグルイ

Release: 1 juli, 2017

Genre: Mystery, Psychological, Drama, School, Shounen

Dit seizoen begint meteen stevig met deze aparte anime die (afgaande op de trailer) qua intensiteit doet denken aan Prison School en de “foodgasm” momenten van Food Wars! Ook deze serie speelt zich af op een school maar dan voor zeer rijke kinderen. Hun lessen draaien echter niet om wiskunde of talen maar om gokken. Het zo gewiekst mogelijk aftroeven van je tegenstanders en alleen aan de top eindigen. En dat gebeurd met een aantal hevige spellen en intense artstyle.

Youkai Apartment no Yuuga na Nichijou

妖怪アパートの幽雅な日常

Release: 3 juli, 2017

Genre: Slice of Life, Mystery, Supernatural

Nadat zijn studentenhuis afbrand komt de scholier Inaba Yuushi zonder dak boven zijn hoofd te zitten en met een klein budget is hij ten einde raad. Totdat hij een oud gebouw tegenkomt waar hij zeer goedkoop een nette kamer kan krijgen. Het lijkt te mooi om waar te zijn en al snel blijkt waarom de huur zo goedkoop is….

Als er Youkai in een serie zitten ben ik al snel erg tevreden vaak omdat deze series heel veel kanten van de Japanse cultuur laten zien maar ook omdat ze vaak veel toffe elementen hebben. Ze combineren humor, met actie en het bovennatuurlijke maar de ene serie doet dit beter dan andere dus we zijn erg benieuwd wat Youkai Apartment er van gaat maken!

Koi to Uso

恋と嘘

Release: 3 juli, 2017

Genre: Drama, Romance, School

Tegenwoordig zijn de meeste van ons vrij om te kiezen van wie we houden en mogen we zelf onze partners kiezen. Maar wat als we in de toekomst een partner toegewezen krijgen waar we verplicht mee verder moeten? In Koi to Uso is dat precies wat er gebeurd. Echte liefde is verboden en in plaats daarvan krijgt iedereen op zijn/haar 16de een partner toegewezen door de overheid die bij hen zou moeten passen. Maar wat gebeurd er als je verliefd wordt op en ander? We gaan het deze zomer zien!

Isekai Shokudou

異世界食堂

Release: 4 juli, 2017

Genre: Mystery, Comedy, Fantasy

Bijna alle dagen van de week is Youshoku no Nekoya een doodnormaal cafetaria, drukbezocht door salarymen en geliefd om hun westerse gerechten. Maar elke zaterdag sluit het café zijn deuren voor het normale volk en gaan zijn deuren open in een magische wereld waar de salarymen moeten plaatsmaken voor elfen en andere mythische wezens die maar wat graag het “exotische” eten van Nekoya willen proberen.

Dit belooft geen super spannende of snelle anime te worden maar haast een slice-of-life maar dan met een bovennatuurlijke tintje en een grote focus op lekker eten!

Made in Abyss

メイドインアビス

Release: 7 juli, 2017

Genre: Sci-Fi, Adventure, Drama, Fantasy

Made in Abyss sprong er voor mij echt uit en niet alleen vanwege het unieke character design. Maar ook de algehele veel en het idee van de “Abyss” deed me ontzettend nieuwsgierig maken. Ook omdat ik het gevoel heb dat we hier eindelijk weer écht een avontuurlijke serie hebben die het niet moet hebben van fan-service of overtrokken clichés maar zich dus echt stort op de spanning van het ontdekken.

Vatican Kiseki Chousakan

バチカン奇跡調査官

Release: 7 juli, 2017

Genre: Mystery, Supernatural, Drama, Shounen

Bij het zien van de trailer krijgen wij meteen stevige Trinity Blood vibes! En hoewel we in Trinity Blood te maken hadden met politieke intriges, vampieren en extravagante kostuums met een Vaticaanse touch lijkt deze serie een stuk meer ingetogen. Geen vampiers dit keer maar wel andere bovennatuurlijke zaken die onderzocht moeten worden zowel goedaardig als kwaadaardig…

Konbini Kareshi

コンビニカレシ

Release: 7 juli, 2017

Genre: Slife of life, romance

Konbini zijn een onmisbaar onderdeel van de hedendaagse Japanse cultuur. Deze kleine buurtsupers vind je op elke straat (en soms zelfs meerdere naast elkaar) en zijn ook erg handig voor de toerist op een laag budget. Ze zijn ontzettend iconisch en het feit dat er nu een anime over komt is wat ons betreft perfect, al helemaal gecombineerd met heerlijke tienerliefde!

Shoukoku no Altair

将国のアルタイル

Release: 8 juli, 2017

Genre: Adventure, Historical, Drama, Fantasy, Shounen

Wanneer het rijk lijkt te gaan bezwijken aan een allesverslindende oorlog en het volk tegenover elkaar komt te staan doe de jonge Tughril Mahmut er alles aan om het rijk te redden en de vrede te bewaren. Maar hij meer hij wil helpen hoe verder hij zelf wegzakt in een web van politieke spelletjes en gevaarlijke machtsconflicten. Gaat Tughril het lukken om zijn doel te bereiken?

Dit lijkt een zeer toffe anime te zijn met meer dan voldoende actie en ook nog eens een toffe artstyle en unieke setting. Wij zitten al helemaal klaar voor deze serie in elk geval!

Ballroom e Youkoso

ボールルームへようこそ

Release: 9 juli, 217

Genre: Comedy, Sports, Drama, Romance, School, Shounen

Liefhebbers van sport anime kunnen ook dit seizoen weer uitkijken naar wat nieuwe series waaronder Dive!! Maar onze aandacht ging vooral uit naar ‘Welcome to the Ballroom’ waar alles draait om een jongen op zoek naar een passie in zijn leven en deze vindt in een dansschool. Hoewel de tekenstijl nog iets is waar ik aan moet wennen (wat is er aan de hand met hun nekken?!) ziet de rest er veel belovend uit!

Hajimete no Gal

はじめてのギャル

Release: 12 juli, 2017

Genre: Comedy, Romance, Ecchi, School, Shounen

Na ‘Oshiete Galko-chan’ en hoe onverwachts leuk ik deze vond kan ik dan ook niet anders dan deze serie op mijn watch-list te zetten voor de zomer. Met wederom een welgevormde “gal” in de hoofdrol en aan de trailer te zien weer een hoop gekke situaties en humor lijkt me dit een prima serie voor wat luchtig vermaak! Let wel op: er lijken flink wat “ondeugende” momenten in deze serie te zitten dus pas op voor rode oortjes.

The reflection

ザ・リフレクション

Release: 22 juli, 2017

Genre: Action, Super Power

Dat superhelden het ook uitermate goed doen in anime vorm zal niemand echt verrassen maar toch zien we ze nog niet zo vaak terug. Daar lijkt verandering in te komen met series zoals Boku no Hero Academia en nu ook met “The Reflection” die ook wel doet denken aan een mix van populaire Netflix series en Marvel/DC, maar dan dus in anime vorm. Een mysterieuze gebeurtenis heeft er namelijk voor gezorgd dat een deel van de mensen plotseling superkrachten hebben gekregen. Een deel van hen blijft verborgen, andere gaan het slechte pad op, en weer andere meten zich de rol van held aan, inclusief passende superhelden outfits.

Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Bol.com, Archonia.com, en Amazon Prime Video.