Anime Review: Akuma no Riddle

Anime Review: Akuma no Riddle

Genre: Action, School, Yuri

Aired: 4 April, 2014

Akuma no Riddle is een spiksplinternieuwe serie die begin deze maand voor het eerste te zien was. Het verhaal speelt zich af op Muyoujo Academy, een prive school voor meisjes, maar niet zomaar een school! In de kurogumi klas van dit jaar zitten 12 assassins, waaronder de transfer student Tokaku Azuma, die allemaal hetzelfde target hebben; Haru Ichinose. Maar dit zal nog niet makkelijk worden voor Azuma want gaandeweg ontwikkelt Azuma gevoelens voor Ichinose.

Akuma no Riddle ziet er uit als een anime waarvan je absoluut niet verwacht dat het een Yuri genre is.. De artwork en karakters zien er stoer en hard uit, iets wat je niet zo snel zult verwachten in dit meestal roze en lieve genre!! Hoewel de opening en synopsis duidelijk verwijzen naar een romantische relatie tussen twee meiden, lijkt de anime vooral een erg spannende storyline te hebben.

Tokaku Azuma is van jongs af aan getraind als assassin en lijkt met haar kille karakter nog de normaalste van het stel… Want hoewel de assassin meiden allemaal wel anders van karakter zijn hebben ze een ding gemeen met elkaar, namelijk dat ze allemaal ontzettend twisted zijn! Zet daar een airhead karakter tussen die niks door lijkt te hebben als gemeenschappelijk target en de game begint!

Tot zover lijkt het concept van Akuma no Riddle dus een prima mix voor een goede actievolle serie en moeten we nog afwachten op wat voor manier het Yuri aspect hier in gaat vallen, hoewel het heel goed mogelijk is dat de liefde tussen de killer en haar prooi een mooie twist aan de verhaallijn kan brengen bestaat uiteraard altijd nog de kans dat dit onderdeel als ‘storend’ kan worden gezien door sommige kijkers, omdat het in de meeste gevallen aardig wat fanservice bevat.

Maar de enige manier om daar achter te komen is om de anime goed in de gaten te houden. Zoals eerder genoemd is de serie stoer en rauw vormgegeven, wat wel heel goed bijdraagt aan de ‘zieke sfeer’ die er tussen de assassins hangt. Door de ruwe effecten die er op deze manier in worden gebracht en de vage hints en aanleidingen die worden geïntroduceerd raakt de kijker wel benieuwd naar wat er gaat gebeuren en wat de bedoeling is van deze twisted setting.

Dat gezegd is de artwork nog steeds erg mooi gedaan en heeft de stijl wel veel diepte. Het openingsnummer is overigens ook erg passend voor deze serie en knalt er met een aardig rockend nummertje en beelden die een aantal goede fights beloven direct goed in! Al met al lijkt de serie dus veelbelovend en zal het niet vies zijn van een wat bloedspetters (vinden we hartstikke leuk natuurlijk) en is het zeker een serie die het proberen waard lijkt te zijn.

Akuma no Riddle
8 / 10 Score