Anime Review: Chrome Shelled Regios

Anime Review: Chrome Shelled Regios

Episodes: 24

Genre: Action, Adventure, Fantasy, School, Sci-Fi

Aired: 11 januari, 2009

In een post-apocalyptische wereld, overspoeld met gemuteerde ‘Filth Monsters’ is de mensheid gedwongen om te overleven in grote bewegende steden genaamd Regios. Vechters maken gebruik van ‘Dite’ wapens om zichzelf en deze steden te kunnen beschermen.

Onze hoofdpersoon, Layfon Alseif, hoopt een nieuw leven te kunnen beginnen in de Academiestad van Zuellni, maar zijn verleden wordt al snel opgepikt door de manipulatieve (Student Council President) Karian Loss en Nina Antalk een student van de Military Arts afdeling die Layfon als een perfect lid voor haar team ziet. Maar met een verleden dat Layfon niet alleen laat en vaardigheden die niet normaal zijn is het nog maar de vraag of Layfon hieraan mee zal werken…

Chrome Shelled Regios is een serie waar je al direct kan aanvoelen dat het veel potentie heeft, maar jammer maakt deze serie dat niet altijd waar. De karakters zijn goed uitgewerkt; al lijkt Layfon op bepaalde momenten wat overpowered maar door zijn emotionele verleden wordt dat hij daarin nog erg belemmerd. Daarnaast hebben alle karakters hun eigen ‘background-story’ die op sommige plaatsen erg goed is uitgewerkt, maar op andere plaatsen alleen maar voor meer mysterie in het verhaal zorgt. Ook is Layfon als hoofdpersoon niet de enige met bijzondere skills maar, bevat zijn directe omgeving meer excentrieke personen wat de aandacht soms (op een goede manier) van Layfon wegtrekt.

Al deze verschillende personages en verhalen zorgen er echter wel voor dat de anime op een gegeven moment wat chaotisch en ‘niet-af’ overkomt. Dit komt vooral door de grote hoeveelheid informatie die niet altijd volledig wordt benut waardoor je soms met meer vragen achterblijft dan dat er vragen beantwoord zijn. Buiten dat om blijft de anime nog steeds leuk om te kijken en voegt het wel toe aan het mysterieuze van deze serie. Het is jammer dat deze serie geen tweede seizoen heeft gekregen door het overlijden van de creator. Een tweede seizoen had namelijk voor veel opheldering kunnen zorgen binnen de verhaallijn.

Eindoordeel
7 / 10 Score