Anime Review: Kamigami no Asobi

Anime Review: Kamigami no Asobi

Genre: Fantasy, Romance, Shoujo, Harem

Aired: 6 april, 2014

Het verhaal speelt zich af rondom Kusanagi Yui, zij wordt door de god Zeus bevolen om de betekenis van liefde en menselijkheid te leren aan een groep jonge knappe goden. Zeus, is niet alleen god maar headmaster van een speciale school waar Kusanagi Yui deze jongens les moet gaan geven met als doel de negatieve effecten van de alsmaar zwakkere band tussen mensen en goden stop te zetten.

Kamigami no Asobi staat ongeveer gelijk aan ‘HANDSOME GUYS’! En bij jonge knappe goden mogen de bloemen en sparkles uiteraard niet ontbreken, in dit geval ontbreekt het de jongens zelfs niet aan hun eigen magical boy transformation.. Ja dat las je goed, de anime begint met een heuse Sailor Moon-waardige transformatie van een van deze jongen goden. Awkward? Beetje wel, maar het maakt het wel grappig!

Ondanks dat de anime in eerste instantie puur op fanservice lijkt te zijn gericht, met allerlei plotseling bloeiende bloemen en glitters die zomaar uit het niets verschijnen en bijna kus scènes, zijn de karakters eigenlijk best goed in elkaar gezet! De jaloezie, vrolijke emoties en zelfs de kenmerkende karaktertrekken (Tsundere, much?) zijn allemaal terug te leiden naar wat deze jongens hebben meegemaakt en wat hen is overkomen.

Afbeelding via Koekara.

Afbeelding via Koekara.

Daarnaast passen de karakters ook heel goed bij de type goden die ze zijn (/moeten voorstellen) en valt dat allemaal prima op zijn plaats. De heroine in dit verhaal, Kusanagi Yui lijkt wat meer op het type down-to-earth en brains, wat ook een welkome afwisseling biedt en zelf dus ook wel degelijk een goede toevoeging aan de ontwikkeling van de karakters brengt.

Wat overigens ontzettend leuk gedaan is in deze serie is dat ze goden van verschillende origine hebben gebruikt, zo komen er Griekse, Japanse, Noorse en zelfs Egyptische goden aan bod en waardoor ze dus ook niet al alles van elkaar weten.

Op deze manier willen we allemaal wel getransporteerd worden naar een mystieke wereld op een prachtige locatie! Want eerlijk toegegeven: het design en vormgeving is goddelijk!

Dus als je op zoek bent naar een vermakelijke anime met prachtige jongens dan is Kamigami no Asobi een goede keuze! Als je heel even door de eerste awkward minuten heen bijt blijkt de serie namelijk meer in petto te hebben dan je verwacht en zijn de karakters stiekem echt wel goed gedaan.

Anime Review: Kamigami no Asobi
7.5 / 10 Score