Anime Review: Magi: Sinbad no Bouken

Magi: Sinbad no Bouken (Anime Review)

Magi: Sinbad no Bouken is een semi-prequel/spin-off van de Magi: The Labyrinth of Magic en Magi: The Kingdom of magic (lees hier de reviews van deze series). Dit keer zijn het niet onze helden Aladdin en Alibaba die de show stelen maar draait alles om Sinbad. De excentrieke vrouwenverslinder met uitzonderlijke krachten en een grote droom!

Voor mensen die nog niet bekend zijn met de wereld van Magi, eerst een kleine introductie. Alles speelt zich af in een oude wereld, welke veel weg heeft van het midden-oosten, eeuwen geleden. In deze wereld lopen de spanningen tussen verschillende naties steeds verder op en gaat de strijd om dungeons te veroveren altijd door.

Avontuur in de dungeons

Deze dungeons zijn magische plekken waar men, als je de top kunt bereiken, gezegend kan worden met grote schatten en een magisch voorwerp waarin een sterke geest leeft (Djinn). Deze dungeons zijn echter levensgevaarlijk en het veroveren van een dungeon is voor de meeste mensen dan ook een onmogelijk taak en blijft het alleen bij dromen en fantaseren over de wonderlijke dingen in de dungeons.

Al vanaf de eerste introductie van Sinbad in de series waren alle ogen op hem gericht. Want wie was deze dungeon master die zoveel dungeons had weten te veroveren? Fans wilde maar wat graag meer weten over dit unieke personage, en de ze kregen hun zin! Na een aantal zeer succesvolle OVA’s konden we vanaf april 2016 gaan genieten van Sinbad’s avonturen. Dertien episodes lang volgen we Sinbad terwijl hij opgroeit van een jongetje met sterke instincten tot een groot vechter, handelaar, en soon-to-be heerser.

Meer over de wereld van Magi

Niet alleen komen we veel meer te weten over Sinbad, wie hij is, wat hem drijft, en hoe hij aan zijn krachten komt, maar we komen ook veel meer te weten over de gehele wereld waarin de diverse Magi series zich afspelen. Het zorgt voor een ontzettend leuke verdieping, iets wat elke Magi fan vast en zeker weet te waarderen!

tumblr_static_5wmlyvjfutsscsgcwgg08w0o4_640_v2

Jammer genoeg is het ook deze verdieping die een valkuil wordt. We maken ineens kennis met zoveel nieuwe aspecten van de wereld dat we er alleen maar meer van willen weten. En dat wordt lastig met “slechts” 13 episodes waarin we bijna elke keer weer in een nieuwe regio van de wereld komen. Met alles wat zich afspeelt, ook in de manga, had men hier echter makkelijk 24 episodes van kunnen maken. Helaas is het bij 13 afleveringen gebleven waardoor sommige dingen nogal gehaast gaan.

Weinig verrassend

Ook merk je al snel dat een groot deel van de episodes behoorlijk voorspelbaar zijn. Elke keer weet Sinbad zijn missie voor elkaar te krijgen en voegt zich een nieuwe bondgenoot aan zijn zijnde. Op zich doet het weinig af aan de algehele ervaring want het blijft genieten van de avonturen in allerhande mooie en nieuwe gebieden maar ze hadden hier nog meer mee kunnen doen.

Magi-Sinbad-no-Bouken-Episode-8-Subtitle-Indonesia

Wat gelukkig wel sterk is gebleven is het artwork en de muziek. De personages en character designs zijn weer uitstekend en de gevechten knallen uit elkaar van de actie en schitterende kleuren! Vooral wanneer de gevechten tussen verschillende Djinn Equips losbarsten is het genieten geblazen en kunnen we lekker genieten. Deze momenten zijn er echter niet veel en duren vaak niet lang dus geniet er van zolang je kan!

Geslaagde prequel

Al met al is Magi: Sinbad no Bouken een geslaagde prequel/spin-off. Had het dan allemaal wel wat uitgebreider gemogen wat de makers hebben neergezet is zeer vermakelijk en fijn om te kijken. Absoluut een aanrader voor iedere fan van de Magi-series. Ook voor nieuwe kijkers is dit overigens een toffe serie om mee te beginnen en dan pas de rest te bekijken!

Anime Review: Magi: Sinbad no Bouken
7.6 / 10 Score