Anime Review: Ore Monogatari

Anime Review: Ore Monogatari

Episodes: 24

Genre: Comedy, Romance, Shoujo

Aired: 9 April, 2015

Gouda Takeo is een eerstejaars highschool student en is met een lengte van zo’n 2 meter en 120kg nogal een intimiderende verschijning. Hij brengt zijn dagen door met zijn beste vriend Sunakawa, die in tegenstelling tot hemzelf, ontzettend populair is bij de meiden. Maar wanneer Takeo een meisje weet te redden van een pervert onstaat er toch een sprankje hoop dat er ook voor hem liefde in het verschiet ligt!

Ore Monogatari is zowel aandoenlijk als hilarisch. De reus Gouda Takeo ziet keer op keer zijn love interests vallen voor zijn beste vriend Sunakawa die hier niks van te lijkt willen weten. Als Takeo vervolgens een meisje redt van een pervert gedurende een treinrit, raakt hij head over heels verliefd. Maar vanwege zijn ervaringen is hij er stellig van overtuigd dat het meisje alleen maar geïnteresseerd is zijn goede vriend Sunakawa… Again…

En in een humoristische, bijna domme poging om ze bij elkaar te brengen groeien zijn eigen gevoelens voor haar des te meer. Takeo is niet je standaard shoujo hero, maar dat maakt de serie wel heel grappig en bovenal erg lief! Want wat krijg je met die vriendelijke reus te doen als hij elke keer met zijn goede bedoelingen in de problemen terecht komt.

IMG_1121

De kracht van deze anime ligt hem zeker in het gebruik van bijzondere scènes en “droge humor”. Om te beginnen is Sunakawa echt de meest ongeïnteresseerde persoon die je ooit bent tegen gekomen en zijn de “comments” van zowel hem als de autor geweldig op Takeo z’n acties.

Ook het contrast tussen Takeo en zijn Love Interest is nogal komisch, zo groot en lomp als Takeo kan zijn, zo ontzettend cute en pretty is het meisje in kwestie.

De serie weet op deze manier een sterke comedy twist te geven aan het romance genre, hierdoor krijgt het een geheel andere ondertoon dan series van hetzelfde genre. Ik weet zeker dat zelfs mensen die niet zo’n fan zijn van het standaard romance/high school genre deze serie ook zeker kunnen waarderen!

Anime Review: Ore Monogatari
7.3 / 10 Score