Anime Review: Pokemon the Origin

Anime Review: Pokemon the Origin

Genre: Actie, Avontuur, Fantasie

Episodes: 4

Release: 4 oktober, 2013

Pokemon The Origin is een serie van 4 specials (waar ik ze gekeken had waren ze achter elkaar gezet als een soort film dus die optie bestaat ook) die gebaseerd zijn op de originele Pokemon games Red&Green (in het westen Blue)!! De hoofdpersoon is Trainer Red die begint met zijn reis als Pokemon trainer samen met zijn rivaal Green.

Deze naam zorgt al voor een kleine verwarring want in het westen kennen wij Green als een meisje, maar dat meisje staat in Japan bekend als Blue (zie je enige gelijkenis met de games?).

Dit klinkt natuurlijk heel erg bekend want zo lopen de Pokemon series immers ook, maar er is altijd een groot verschil geweest tussen de games en de series. In de series draait het verhaal om Ash Ketchum, een beginnende trainer en zijn adventuren met zijn vrienden en Pokemon. Maar hoewel Ash nog steeds 10 jaar oud is en niet bezig is met het vullen van de Pokedex, is Red de ultieme trainer.Tussen Red en Green is vanaf het begin af aan al lichte strijd en waar Red in eerste instantie zich voornamelijk bezig houdt met de missie van de Professor, het vullen van de Pokedex, heeft Green al direct zijn zinnen gezet op het winnen van de Pokemon League.

De battles in Pokemon: The Origin zijn overigens ook een stukje heftiger dan wat we gewend zijn en bieden ook meer inzicht in de kracht van de trainer en zijn band met zijn Pokemon Naast de verschillende hoofdpersonen zijn er ook enkele Pokemon details wat anders: In de series en films staat Mewtwo bekend als een kloon van Mew, terwijl deze in de games bekend heeft gestaan als het kind van Mew! Dat is wel even wat anders natuurlijk ;)Trainer Red begint als een echte noob, maar leert ontzettend veel van de mensen die hij tegenkomt en groeit zo uit tot de allersterkste Pokemon Trainer, terwijl hij ondertussen de Pokedex vult met informatie over alle bekende Pokemon in het Kanto gebied en korte metten maakt met Team Rocket.

PMtheorigin_thumb-519x250
Screen-Shot-2013-08-17-at-9.54.13-AM

En hoewel deze specials dus vooral gericht zijn op de allereerste Pokemon games, maken zij ook een stapje naar de nieuwe X&Y serie door de introductie van de mega-evolutie! Voor de mensen onder ons die Pokemon vanaf het begin af aan hebben meegemaakt zullen deze specials vooral erg nostalgisch zijn, want de storyline hebben we immers zelf allemaal gespeeld en veel deuntjes uit de originele games komen ook terug in de specials. Voor degene die er op een later moment bij zijn gekomen is het natuurlijk gewoon heel erg leuk om te kijken en wat te zien van de klassieker waar het allemaal mee is begonnen.

Eindoordeel
8.5 / 10 Score
Verhaal9