Anime Review: Working!!!

Working!! (anime Review)

Working!! Is een super luchthartige anime serie bomvol humor, en met name erg herkenbaar voor iedereen die wel eens in de horeca heeft gewerkt!

Poplar Taneshima is een 17-jarige scholier met het uiterlijk van een meisje van 12. Ze is klein, schattig en werkt bij het familie restaurant “Wagnaria”. Wanneer er tijdens het drukke seizoen een personeelstekort dreigt krijgt Poplar de taak om een nieuwe personeelslid te vinden. Het lukt haar maar niet totdat ze Souta Takanashi tegenkomt. Hij is een enorm groot liefhebber van alles wat klein en schattig is, en wanneer hij op weg naar huis de kleine en schattige Poplar Taneshima tegenkomt, heeft hij van het ene op het andere moment een baantje bij een bijzonder restaurant.

Prettige Chaos

Souta’s collega’s blijken stuk voor stuk behoorlijk wat issues te hebben waar niet alleen hij, maar ook de klanten af en toe nog behoorlijk door verrast worden! Zo heeft de manager er geen moeite mee haar klanten op straat te beroven als ze niet, of te weinig betalen. Ook Yachiyo weet de klanten vaak goed bang te krijgen (al heeft ze dat zelf niet door) omdat ze ondanks haar fantastische manieren als serveerster ALTIJD een katana met zich mee draagt en deze op sommige momenten maar al te vlot tevoorschijn haalt.

Misschien nog wel Souta’s meest opmerkelijke (en gevaarlijke) collega is Inami. Deze dame is extreem bang voor alle mannen, van kleine jongetjes tot oude mannen. Haar eerste reflex is dan ook om elke man die ze tegenkomt een flinke stomp te verkopen. Niet echt een handig dus. Maar Inami doet haar best om over haar angsten heen te komen ook al zorgt dit er wel voor dat Souta het vaak moet ontzien en met behoorlijk wat blauwe plekken naar huis gaat.

Huishouden van jan steen

Het klinkt misschien alsof de hele serie uit een bij elkaar geraapt zooitje van overdreven personages bestaat, en dat is in feite wel zo, maar op de één of andere manier werkt het perfect. Het samenspel tussen alle verschillende types loopt soepeltjes en zorgt voor vele hilarische situaties.

Eén voor één leer je nieuwe personages, en al hun unieke persoonlijkheden goed kennen, en doordat er ook gelet wordt op de verschillende achtergronden komt er wat meer diepte in de verschillende personages en zijn het niet alleen maar “overdreven” persoonlijkheden. De serie doet er juist hierdoor wel wat langer over om écht op gang te komen want pas wanneer zo’n beetje alle characters geïntroduceerd zijn komt het echte samenspel op gang.

Gecombineerd met de originele setting (een keer een slice of life die zich niet op school afspeelt), leuke humor, en simpele animaties met veel kleur zorgt “Working!!” voor een hele vermakelijke serie voor iedereen die wel van wat humor houdt.

Working!!
7.4 / 10 Score