Anime Review: Zero no Tsukaima

Anime Review: Zero no Tsukaima

Genre: Action, Adventure, Comedy, Ecchi, Fantasy, Magic, Romance, School, Harem

Aired: 3 juli, 2006

Louise is een van de vele magiërs op Tristein Academy in een magische parallelle wereld, maar door haar onkunde om haar magie goed te kunnen gebruiken heeft zij de bijnaam ‘Zero Louise” gekregen. Zodra zij een poging doet om haar krachten te gebruiken resulteert dit immers in zero resultaat (en een flinke explosie). Als Louise dan samen met haar klasgenoten een belangrijke test moet doorstaan, namelijk het oproepen van een familiar, begint de ellende pas.

Want ondanks haar opschepperij dat haar familiar beter zal zijn dan de rest, roept ze tijdens haar test Hiraga Saito op… Een doodgewone Japanse jongen van de gewone wereld. Noodgedwongen moeten zij een contract vormen en ziet Saito zich al snel in de positie van ‘hond’ terecht komen.

Een bazige, agressieve chibi tsundere die per toeval in contact komt met een jongen die ze al snel als hond behandelt… Waar hebben we dat eerder gehoord? Juist! Toradora! Ondanks deze kern (een formule die erg goed werkt) en het feit dat Louise en Taiga dezelfde voice actress hebben lijken deze twee series gelukkig vrij weinig op elkaar. Zero no Tsukaima is namelijk een ontzettend uitgebreide en uitgewerkte anime die naast zijn, af en toe dol komische momenten, een hoop goed uitgewerkte verhaallijnen heeft waar Louise en Saito een grote rol in spelen!

Zo is het namelijk niet geheel toevallig dat Saito door Louise is opgeroepen en heeft zelfs het kamermeisje een historie in het verhaal. Voeg daar het magie element aan toe en het verhaal wordt dan ongelofelijk spannend! Niet echt wat je in eerste instantie verwacht van deze anime. Gelukkig heeft deze serie nog zat leuke harem en ecchi momenten en hebben zelfs alle bijkarakters (die ontzettend divers zijn in zowel persoonlijkheid als magic) een belangrijke rol en hun eigen achtergrond binnen het verhaal.

afbeelding via youtube

afbeelding via youtube

De artwork is overigens mooi neergezet en het design van deze magische wereld met zijn verschillende naties is prachtig vormgegeven! Typische fantasy elementen worden mooi verwerkt en gecombineerd en met 4 seizoenen op zijn naam kan Zero no Tsukaima er voor zorgen dat je er flink gehecht aan raakt. Zeiden we 4 seizoenen? Ja, Zero no Tsukaima heeft 4 prachtige seizoenen met elk goed aansluitende en uitgewerkte verhaallijnen die bijna niet kunnen vervelen! Dus hou je wel van een flinke dosis humor (want wie houdt er nou niet van Tsundere Chibi’s) en spannende actie? Dan is deze anime absoluut wat voor jou!

Eindoordeel
7.8 / 10 Score