Game review: Toukiden: Age of Demons

Game review – Toukiden: Age of Demons

Release: 02 februari, 2014

Publisher: Tecmo Koei

Genre: Action

Platform: PS Vita

Toukiden: Age of Demons is een hack ’n slash actie game in een fantasiewereld die gebaseerd is op historische en traditionele Japanse elementen en die de speler zijn eigen Oni (soort demons) Slayer laat creëren. Als nieuwe Slayer begin je zowel je verhaal als de missies in Utakata Village, een dorpje aan het front van de strijd tussen mensen en Oni.

Als Oni Slayer is het je lotsbestemming om deze monsters te verslaan en de mensheid van de ondergang te redden. Gelukkig hoef je dit niet helemaal alleen te doen en vergaar je door het spel heen verschillende bondgenoten waar je uit kan kiezen om je te helpen in deze Oni-slaying battles. Als je wilt kan je zelfs met maximaal 3 andere spelers in Ad-Hoc mode spelen en zo samen met je vrienden je destiny vervullen.

Toukiden bied je de mogelijkheid om je eigen karakter te customizen door het uiterlijk aan te passen en met welk type wapen je graag wilt vechten. Deze wapens kunnen later ook veranderd worden dus mocht je erachter komen dat het gekozen wapen niet helemaal wat voor jou is dan kan je gerust weer switchen! De wapens zelf zijn overigens ontzettend groot en naast het feit dat ze er gaaf uitzien kan je ze ook equipen met de spirits van historische slayers die jouw en je wapens extra boosts kunnen geven!

Op het gebied van graphics komt Toukiden: Age of Demons verassend goed naar voren, Utakata Village is ontzettend mooi vormgegeven en brengt de shinto-feeling aardig naar voren. Ook de designs van de verschillende Oni bestaan uit een mix van bekende Shinto elementen en wat originele types ertussen wat voor een welkome afwisseling zorgt, gezien het spel namelijk wel volgens typische Japanse gameplay op aardig wat grinden toekomt.

De missies zijn over het algemeen hetzelfde maar als deze gameplay je ligt en je kan genieten van de mooie graphics en wereld design is deze game echt wat voor jou.

niubie.com

Afbeelding via Niubie

Afbeeldig via RPGsite.net

Afbeeldig via RPGsite

Naast de wereld en monster design zijn ook de verschillende karakters in het spel mooi en passend vormgegeven binnen het Demon Slaying thema. Dus hou je van Japanse historie, traditie, en ben je niet vies van wat grinden? Dan is Toukiden: Age of Demons voor de Playstation Vita zeker de moeite waard om te proberen!

Toukiden: Age of Demons
7.8 / 10 Ons cijfer
Story7